Monday 4 April 2016

TIPS : Cara Beli Barang dari US

Apa khabar kawan-kawan semua? sihat tak? harap Allah berikan kesihatan yang baik buat semua ya? :D Dah lama Mak Jah tak taip kat Blog ni. Al-maklumlah semenjak ada business online ni , busy pulak . 

Musim semua orang nak cantikkan :D

Sekarang bulan 4 , ini bermakna Bulan kelahiran Suami saya . Saya ingat nak belikan dia sesuatu dari US . Bukan apa , itu sahaja barang yang bersesuaian dengan saiz dia , jadi saya belikan untuk dia :D

Mak Jah jenuh tanya kat semua orang yang buat online shop kat US , Paris semua . Ambik tak kalau i nak order . Ada yang ambik order tapi parcel akan sampai hujung bulan la pulak =,="

Lambat sangat tu . Birthday boy mana boleh lambat sangat kan? :D

So harapnya cepatlah parcel iera sampai ke alamat US iera ..

Macam mana nak dapatkan alamat US ni????

Mak Jah pergi kat laman web MYUS.COM untuk dapatkan alamat US. 1 times shopping cost you about 10$ 

Untuk shipping mereka akan timbang dan berikan harga untuk different service provider . Mak Jah beli barang rasa dalam 1-2kg sahaja , dalam RM290 macam tu .Nak buat macam mana , dah memang jauh , Tak kesah :D

Beli jugak ..

Korang memang akan confuse bila website suruh korang letak alamat yang korang dah sewa kat MYUS tapi , korang boleh terus contact staff MYUS guna LIVE CHAT . 

They are very very helping tau <3

Lepas ni sesiapa kaki business atau kaki shopping boleh la beli barang dari US lepas ni , tak payah pening kepala cari Personal Shopper :D

BTW , beli barang dari US , lagi murah dari UK . I'm not sure why atau memang sesetengah brand tu asal dari US maybe :D

Boleh rujuk gambar di bawah ya :D


7 comments:

  1. Untuk kos penghantaran barang luar negara yang murah jom gunakan Viabox www.viabox.com . Servis yang cepat dan efektif.

    ReplyDelete
  2. Trusted. pakai Viabox je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau pakai viabox shipping dia berapa /kg?

      Delete
  3. kalau pakai viabox shipping cost die brape /kg?

    ReplyDelete
  4. untuk buat payment guna credit card sis letak address billing address us atau billing address di msia tmpt tinggal kita sekrang?

    ReplyDelete
  5. mcm mne cara guna viabox? dah buat acc, tp risau plk nak try beli brg pakai alamat yg dia bg tuh.. kena beli brg dlu pastu baru update kat viabox ke camne? atau tunggu dia contact kte?

    ReplyDelete