Sunday 18 November 2012

Misunderstanding between me and Faisal Fashua

Hi, actually semalam "someone" suruh aku tengok fb si Faisal Fashua. She said "jet jet je jantan ni" Then i baca semua dia punya status, Pada PENDAPAT saya seolah-olah banyak buka aib orang lain. contoh: SILA LIHAT PRINT SHOOT DI BAWAH INI.











latest dia punya status yesterday afternoon pasal Lovebite. Ayat tu bunyi (I don't have screenshoot ni sebab Faisal Fashua dah delete. "ada awek ni duk jalan tayang lovebite bawak pergi jalan merata tapi bila balik rumah baru kabot nak tampal dengan bedak sebab takut dengan mak".

My first comment: "Why you punya status banyak yang mengata orang?"

Faisal Fashua : Kalau tak buat , buat apa nak terasa?

Iera Rosli : I bukan terasa tapi most of your comment macam tu? You tulis comment mcm ni kenapa? Nak dapatkan publicity ke?

Faisal Fashua terus melenting gila babeng kata i penyibuk dan sebagainya. I dah terangkan I just nak SURVEY sikap manusia kerana dalam pelajaran kaunseling pun mmg ada "kenapa orang itu bertindak sebegitu , kenapa kesan berbeza dengan sikap orang" . Kalau lah I ni saja nak malukan dia , sound dia , that's not really my point. Dia sound i gila kaw2. If i saja reka cerita lah kan pasal i nak survey sikap manusia , All reader boleh Google "personality psychology". kawan-kawan dia cakap i kalau nak tegur , better inbox. i bukan SUBCRIBER atau FRIEND fb dia pun. At the same time dia suruh i delete i punya comment. I cakap "if you confident dengan you punya statement kenapa nak delete. Sebab nothing wrong or right in survey unless you tipu mengenai fakta. Contoh lahir tahun 1988 tapi kata lahir tahun 1957". Siap dah bagi penerangan pun nak marah-marah.

Tak semua remaja atau pun teenager boleh fikir how they way adult thinking. Sapa yang dah mature, do it fine :) 

I tak ada sedikit pun of my comment yang menasihati dia atau sound dia. My concern is , i nak tahu sikap manusia, Sebab remaja selalu cari status yang gempak untuk dapatkan LIKE yang banyak. (Sama macam adik aku) Kalau dia betul-betul tak terasa  atau tak setuju dengan pendapat saya dia boleh saja untuk balas "you dah salah anggap pada I , I buat comment ni supaya kawan2 i boleh fikir i nak bagi nasihat benda ni tak bagus" tapi ni siap dia comment i dengan ayat sound-sound lepas dia delete comment yang pasal Lovebite. Dia siap buat status khas ada nama I , dia kata , I ni semak lah nak bagi nasihat apa bagai. I satu pun tak der nasihat dia . Dia kata I ni gambar pakai tudung , tapi sebenarnya free hair. Saya memang free hair. I tak ada sedikit pun usik mengenai penampilan dia. 

SAYA BUAT POST NI BUKAN SEBAB NAK MALUKAN DIA ATAU NAK MENGATA DIA TETAPI TAK NAK ORANG SALAH FAHAM ATAS KOMEN ATAU PERTANYAAN SAYA KERANA SAYA DAH MINTAK MAAF 3 KALI "IM PRETTY SORRY FOR YOUR MISUNDERSTOOD OF MY QUESTION but he just cant understand :)) so i really dont have any idea. Oh ya anyway, i tak nak tumpang pun you punya populariti seperti yang kawan you cakap. 


Oh ni pulak post one of dia punya friend :))




Khas to Faisal : I minta maaf kalau you salah faham dengan soalan i atau pendapat i. So just want to make it clear again (more than 5 times said the same things) :)

Aku ingat dah habis dah budak ni ngata aku kat fb :p tak habis lagi rupenya. LOL. Bukan Ko tamia. Mmg lah tak jumpa, Ko Tamina. Sila lah cari:D 


7 comments:

  1. bdk Echal 2 mmg mengelabah..suka cari publisiti murahan..kaki tipu orang..dulu time byk duit slalu lepak kl..masyukk..now duit xde ddk je la kat jb 2..kwn2 pon xnk kwn dgn dia da ble dpt tahu dia tipu diorg ckp anak orang kaya padahal nonhado..blagak mcm orang kaya pdahal biasa2 je..umo dh 21 tp mak bpk tanggung lgi..nak kata blaja xblaja nak kata kerja xkerja..kwn2 yg dok backup dia sume kaki kipas..xtaw la apa yg dorg dpt entah back up dia..dorg nak dpt populariti kot..
    PATHETIC sgt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku cuma nak betulkan apa yg kau silap ok ? Okey firstly

      1) yah dulu masa tahun 09/10 aku mmg selalu lepak kl TAPI since ak tau kawan aku cuma nak manfaatkan aku , aku jadi slow . siapa pun akan berbuat sedemikian jikalau terjadinya situasi seperti aku .


      2) aku tak pernah cakap dekat siapa pun yang aku nie anak org kaya . tak pernah pun , tp mungkin duit yg ak ada dulu , ak beli itu ini sampaikan org menilai aku nie anak org kaya , berlagak sampaikan ada mulut yg mengatakan aku nie anak org kaya . Kalau ak nie menipu org tak ada aku bawak kawan2 yg kononnya BAIK belakang aku dulu tu dtg rumah papan aku kt JB tub. Think !

      3) Aku tak kerja dat time , but since ak x g kl , ak kt jb kau tahu ke aku kerja ke x kt sini ? Jgn cakap mak bapak aku tanggung kalau kau sendiri tak nampak depan kepala kau . Kau tak duduk serumah , jangan menfitnah ok ?

      4) ak tak mintak kawan2 aku back up ak atau apa , tak mintak sikit pun . Takde pun sampai nk merayu org suruh back aku .

      Sory la ye kak abg cik atau sapa pun lah kau , ak tak kenal kau , kau knl ak ke ap ke sampai kau nk cakap mcm ni , cakap lah . Ak da x kesa dah . Ak cuma jelaskan ap yg kau silap diatas nie je . Untuk kefahaman kau ok ? Suka tak suka ikut kau lah ok :)

      Delete
  2. Thank you for your information. Saya pun tak kenal sangat dengan dia tapi harap perkara ini menjadi pengetahuan semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berapa yg view ? Banyak tak ? Terima kasih lah byk2 kerana sudi post ini susah2 panjang type special untuk aku . Alhamdulillah aku hargai . Masih bulan syawal lg kan , ak maafkan kau , teruskan lah dengan cara menjatuhkan maruah org seperti ini . Terima kasih again !! :)

      Delete
  3. LOL. Sapa yang jatuhkan maruah orang? :) Awak yang benarkan diri dinilaikan. Saya niat tulis ni bukan nak jatuhkan maruah tapi supaya awak tak jatuhkan pulak maruah orang lain :) Awak dan kuncu-kuncu awak bole salah faham,. Saya muncul kat sini to let people know yang tak ada pusing-pusing cerita. Tak ada penipuan sana sini atau pun nak tompang publisiti murahan awak :) TQ

    ReplyDelete
  4. Oh yeah ? Bodo bodo je nak tgk prangai org dalam fb , then ttbe nk sound org like prangai sndiri tu mcm bagus , nak tgk prangai manusia nie kau dok kt tengah2 banda hah baru ko boleh nak nilai prangai ad ragam manusia . Ak crate status atas berdasarkan apa yg aku nampak disekiling and ade ke aku MENTION nama2 org ? Takde kan so takde lah aku nk jatuh2kan maruah org dalam tiap status aku yg aku update :) yg kau buat nie apa pulak kalau tak jatuh kan maruah org ek ? Nak semua tahu ? Woah artis ker aku nie hahahaha , thx thx :) boleh try jadi reporter yg menjatuhkan maruah org sana sini . Good good (Y)

    ReplyDelete
  5. And 1 more thing , comment bawah tu bukan kawan aku pun pempuan tu , ha tu kau tu . Ee malu ke ? tu bukan fitnah ke ? Kawan kau cakap kawan aku hahahaaha . Nak buat konon kekawan aku nk buat gitu x padahal kau berkawan baik dgn dia , then dia update mcm tu KONONNYA kekawan aku ler hahahahahaa kelakar nyeee !! Hahahahahaha

    ReplyDelete